ZESPÓŁ

David Jenni, dyrektor generalny i współwłaściciel

Jako nastolatek David lubił piesze wędrówki, wspinaczkę skałkową i inne przygody w lesie. Jednak motocykle nie były częścią jego życia. To się zmieniło, gdy jego późniejsza żona Isabel dostała starą Hondę CM125 na swoje 18. urodziny. Może to wynikało z niedojrzałości, ale po prostu nie czuł się dobrze, mając dziewczynę z motocyklem i jeżdżąc samemu na rowerze. Więc David kupił sobie starego i dość zniszczonego Kawasaki KMX 125 i zaczął marzyć o podróżowaniu po świecie na tym małym motocyklu terenowym. Po pierwszej podróży na tunezyjską Saharę na motocyklach 125 cm3, David przesiadł się na KTM 640 Adventure, który niezawodnie dowiózł go przez Alpy, Saharę i australijski outback. Dziś jeździ podrasowanym KTM 690 Enduro R.

Stefano Bucher, szef marketingu i współwłaściciel

Entuzjazm Stefano do motocykli rozpoczął się w wieku 6 lat, kiedy dostał swoją pierwszą Yamahę PW50 i wędrował po lesie. W wieku 18 lat legalnie jeździł Yamahą DT 125 R po drogach. Wiele motocykli później - głównie turystyczne enduro i klasyczne motocykle - teraz jeździ BMW R 1200 GS, którego używa głównie na dłuższe wycieczki. Jednak w nieco trudniejszym terenie ma również KTM 690 Enduro w swojej flocie. W ciągu ostatnich kilku lat podróżował do ponad 20 krajów w Europie, od Albanii po Irlandię - miejmy nadzieję, że w ciągu najbliższych kilku lat dołączy do nich wiele innych.

Markus Raasch, szef sprzedaży

Markus jeździ na motocyklu odkąd skończył 18 lat. Na początku był w trasie z Kawasaki ZR-7S. Z nim odbył pierwsze dłuższe trasy do Norwegii i przez Półwysep Iberyjski do Gibraltaru, przez Cabo da Roca w Portugalii i z powrotem za Wydmę Piłata w Gaskonii we Francji. Chęć poruszania się poza utartymi szlakami na motocyklu rosła, więc przesiadł się na Suzuki DL 650 V-Strom. Z nim pojechał w Pireneje, Korsykę i na Bałkany. Trasy stawały się z czasem coraz bardziej wymagające, a po podróży z małym 250ccm przez północną Tajlandię było jasne, że chce jeździć czymś lżejszym. Od tego czasu Markus jeździ swoim KTM 690 Enduro R po drogach i w terenie, a od września 2021 roku razem z zespołem Enduristan.

Jonas Di Lorenzo, projektant produktu

Poznaj Jonasa, pasjonata motocykli, który zakochał się w motocyklach w wieku 14 lat i od tamtej pory jest nimi zafascynowany. Rozpoczął swoją podróż od personalizacji swojego Puch X30 NS i potajemnie zabrał KTL LC4 swojego brata na przejażdżki po okolicy. Z biegiem lat jego miłość do jazdy terenowej tylko wzrosła, przechodząc od jazdy Enduro w Indonezji do wycieczek terenowych we Włoszech, Francji i Meksyku. Jonas dołączył do Enduristan w 2023 roku i zawsze jest chętny do podejmowania nowych wyzwań. Niedawno dodał do swojego repertuaru wyścigi na torze płaskim, oprócz udziału w rajdach motocyklowych na swoim Husqvarnie 701 i pokonywania trudniejszego terenu na swoim Husqvarnie TE 300i. Niezależnie od tego, czy szybuje w powietrzu, czy rozrywa drogi gruntowe, pasja Jonasa do jazdy terenowej nie zna granic.

Joëlle Mohni, dyrektor ds. finansów

W przeszłości w życiu Joëlle nie było zbyt wiele do powiedzenia na temat motocykli. Chociaż jeździła motorowerem jako nastolatka, a później trochę marzyła o jeździe motocyklem terenowym.
Podczas miesięcy podróży dookoła świata często korzysta z transportu motocyklowego, aby pokonywać krótsze dystanse w sposób możliwie najbardziej awanturniczy i z dala od klasycznych tras turystycznych. Spełniało to jej pragnienie podróżowania jak najbliżej miejscowej ludności i do mniej rozwiniętych obszarów.
Joëlle jest członkinią zespołu Enduristan od października 2020 r., co ponownie przybliżyło ją do spełnienia marzenia o tym, aby pewnego dnia móc samodzielnie jeździć motocyklem terenowym.

Besime Wyler, księgowy finansowy

Besime do tej pory nie miała wiele wspólnego z motocyklami. Jej ojciec miał Pony GTX, którym często jeździła – i bardzo jej się to podobało. Chciałaby ponownie przeżyć tę ekscytację. Jazda na motocyklu oznacza absolutną wolność i każdy może jej doświadczyć. «Podziwiam ludzi, którzy przekraczają swoje granice i sprawiają, że niemożliwe staje się możliwe. Moje ulubione motto dobrze do tego pasuje: Bez ryzyka nie ma zabawy. Jazda na enduro zawsze była moim marzeniem, które chciałabym w pewnym momencie spełnić». Besime jest częścią zespołu Enduristan od lipca 2021 r. i nie może się doczekać, aby stale poszerzać swoją wiedzę na temat świata motocykli.

Właściciele

Enduristan nadal pozostaje w całości własnością prywatną, której założycielami są David i Isabel Jenni, Christoph von Ow oraz nasz kierownik ds. marketingu Stefano Bucher.